Saturday, March 15, 2008

I <3 books igen



Lately har jag kulturbantat. Jag har inte läst en bok på månader, inte heller brytt mig om kulturdelen eller någorlunda sanningsbaserade dagstidningar. Jag har längtat efter mina kära böcker i bokhyllan men någonstans tappat orken att läsa. Inte ens orkat ta mig igenom en hel film. Istället har jag hängt med i alla möjliga och omöjliga tv-serier och läst föraktade gratistidningar. No more! Nu har aptiten växt till sig och i förrgår öppnade jag faktiskt en bok... Angelica Garnetts 'I all välmening'. Finally! Men jag måste säga att även under min magra period hade jag mina kriterier.

1.Metro
2.City
3..SE

(City bumpas upp till en andra plats pga deras underhållande City-SMS.) Det finns hirarkier också i skräp. Eller som en kultursnobb skulle säga grader i helvetet. Men sån är inte jag. Jag gillar lite pöbelesk underhållning emellanåt.

Det var litteratur av den här karaktären jag har levt på under två månader. Fascinerande, non?

No comments: