Sunday, February 11, 2007

Tre rätters italiano

I helgen:

Fredag: Umeå Ambassad på Nada. Ingen jag kände, men tanken på att tillhöra en minoritet som träffas en gång i månaden är lite gullig. Tassade vidare med Maria till Carmen som sedan utvecklades till en förlängning i samma anda, dvs Kvarnen, i vanlig ordning. Inget extraordinärt men jag och Maria lyckades ändå shaka lite ass på det raggigaste dansgolvet på söder utan att få en hand på rumpan. Bra jobbat!

Lördag: blev jag bjuden av far på italienskt så jag trodde jag skulle spricka. Världens bästa present. Öppnade med en Bruschetta romana (Rostad lantbrödsskiva med tärnade tomater täckt med parmaskinka), sedan en gratinerad Tortelloni del Buono (Pastaknyten fyllda med ricottaost och färsk spenat, serverad med en len tomatsås) för att sedan avsluta med en stor portion Scortichino (Tunna skivor oxfilé stekta i olivolja och balsamvinäger, hyvlad parmesanost). Och premiär för mig: Amaro. Trevlig sprit att avsluta en brakmiddag med! (Det var tydligen ägarens privata från kontoret som vi lyckades dricka upp)

Proppmätt rullade jag o Mathew vidare till Dramalabbet där vi mötte upp Katten o Erik o Erik. Vänner på besök, kan det bli bättre? Några billiga öl till "trubbel" och josé och bäst av allt: röka inne. :-)

Söndag: ville vi mumsa på Akki sushi men då det var stängt hittade vi ett ställe vid Mariatorget: galen inredning! Som en fjällstuga! Tokigt ställe överlag, men ändå konstigare i kombination med sushi? Ibland undrar man hur folk tänker när de bygger. Hmm. Men klart roligare än att hamna på nåt tråkigt minimalistiskt hak.

Fick mail av min gamla polare från Amerikatt och han funderar seriöst på att komma hit och hälsa på mig.

No comments: