Saturday, June 02, 2007

Boule med Mussolini



Min tjej (i drömmen är jag kille) avslöjar plötsligt att hon sexat upp min kompis och börjar öppet flirta med honom som om det inte vore en big deal. In fact blir hon faktiskt lite förvånad att jag blir så sur över saken att jag gör slut.

Då jag undrar vad killens fru tycker om saken, visar det sig att snubben o min, nu f.d., flickvän mördat henne och att hon ligger i duschen i hans lägenhet. Och så är vi där, i hans lägenhet, och de ska göra sig av med kroppen. Jag vill inte ha med detta att göra och väntar på ett tillfälle att smita. Jag tänker ringa polisen så fort jag får en chans. Jag tänker: "kommer de att mörda mig också om/när jag skvallrar?"

Men så plötsligt är hans hem en antikaffär och frugan som ligger inplastad i svarta soppåsar läggs bland föremålen när kunderna kommer in; två finare damer. Den ena anar dock oråd efter hon känt på en plastpåse innehållande frugans huvud vilket hon tappar i golvet med en duns och det rullar iväg. De drar sig skärrat mot dörren.

Killen (mördaren) tar då upp huvudet (fortfarande i plastpåsen) och börjar spela boule med det!

Efter denna incident är det lite oklart hur vi alla hamnar i slagsmål (ett stort Braveheart-slagsmål) med andra thugs. Plötsligt är vi mördare, rånare och andra grovt kriminella som alla försöker döda varandra.

Då dyker Mussolini upp.

Han vill egentligen bara låna eld men stannar till och erkänner smickrad när folk stirrar "ja, det är jag. Det är jag som är DEN Mussolini". Men någon säger nåt ohövligt som "det är ju du som mördade alla barnen" varpå han blir stött. Riktigt stött. Vilket leder till att Mussolini stannar och ger sig in i slagsmålet han också.

Sen följer en gisslansituation där alla thugs blir inlåsta. Mussolini ska nu, som han själv påstår, på något sett gottgöra sina gamla onda gärningar - genom att släppa ut de kriminella bakvägen och rädda dem! Hmmm... jag vet inte riktigt hur han tänkte där men...

No comments: