Tuesday, June 12, 2007

Gessle i blåställ (Son of a Plumber) ungefär lika trovärdigt som ett blått arbetarparti, men likförbannat vinner båda svenskarnas obegripliga beundran



Per Gessle-citat i intervju inför nya skivan "En händig man".

Om att han är en sommarkille:
- Jag har startat något som heter 'vägra vinter' med mina vänner. Det betyder att man vägrar att köpa vinterkläder och går alltid iklädd sommarkläder även på vinterhalvåret. Vilket förutsätter förstås att man har något visst form av taxikonto då å röra sig med för man måste åka mycket taxi.

Och direkt efter den kommentaren svarar han på frågan
vad han gör när han inte turnerar:
- Umgås med vänner. Lever ett ganska normalt liv. Spelar fotboll med min son. Badar och plaskar. Försöker överleva...
alla cocktailpartys. Hehe.

[Jag visste det! Jag och Per lever identiska liv. Jag brukar också både bada OCH plaska!]


Per Gessle - en tokrolig sommarkille och en folkets man,
helt enkelt!

[Jag hade kunnat flika in något ironiskt om att jag minsann också har en fet plånka och en massa partyn att gå på men det vore bara grymt. För visst kan människan bada i cash, men det där om fester... Alla vet vi ju att Per bara säger så för att verka cool och tuff. Lägg även märke till citatet ovan där han slinker in ett ord om sina vänner och hur busigt och skojigt de har i sin lilla klick när de exluderar alla de andra, fattiga, barnen. Det är som om han skrek "jag har visst kompisar! jag lovar!". "visst, per, visst du har"]

No comments: