Monday, April 30, 2007

En sommardröm



Mitt nya hem pryds nu av den vackraste av inflyttningspresenter - blommor. Som jag fick plocka ut själv. De första i en stor sommarsamling. Min balkong skall prunka - prunka, i tell you!
Jag ska ha minst 400-500 blomlådor. Vilken lycka att ha en blommas sällskap. Har ni tänkt på att orchideer och pelargoner glittrar? Det här ska bli the best summer EVER! (ok, den repliken har jag uttalat tidigare vårar, jag vet, men nu kommer det verkligen att bli the best summer EVER.)

Det finns bara en sak som ororar mig och det är mina notoriskt svarta fingrar.

“... Me? I’m not off for anywhere at all.
Sometimes I wander out of beaten ways
Half looking for the orchid Calypso*.”
Robert Frost (1874-1963)

*The Calypso orchid (Calypso bulbosa), also known as the fairy slipper or Venus's slipper (Wikipedia)

No comments: