Monday, April 09, 2007

The Tudors



Nu har det dykt upp en ny mini-serie om Henry VIII. (Tack, Gud!)
Jag förväntar mig en O.C.fierad version av ett av våra tiders mest dramatiska familjeträd! Här har man nämligen slängt in en drös beautiful people att skildra galenskapen. (Nu var det väl inte riktigt så de såg ut, med tanke på att Elizabeth t.ex. beskrevs att ha svarta tänder men skit samma). Fler än jag fascineras av denna makalösa maktutövande familj vilket innebär en aldrig sinande flod av nya produktioner och infallsvinklar. Vissa intressantare än andra förstås, men då det är samma upphovsmakare till
'The Tudors' som till 'Elizabeth', som var brilliant, är jag inte orolig. Detta lär vara en godbit att mumsa på så att vargarna hålls lugna tills uppföljaren till 'Elizabeth' - 'The Golden Age' - dyker upp (release okt 2007). Om 28 m 44 s har jag första avsnittet...
Här ska vältras!

P.s. Sen funderar jag seriöst på att skapa en modeblogg helt baserat på kostymdrama med förhoppningen att detta blir senaste skriket från Paris. Kapade huvuden på dessa bilder skulle förövrigt få en helt ny betydelse... D.s.

No comments: