Thursday, April 26, 2007

Hur mördar man blommor?



En kär vän tog nyss upp frågan: hur mördar man blommor? med anledning av att hon tycker att hon har för många. Fast jag förstår inte hur det kan bli för många blommor?! Min plan är att arbeta mig sakta men säkert upp till en personlig djungel. Längtar tills jag kan bedriva jakt på småvilt på mina egna ägor såsmåningom. Fanfar, rävar och hounds. Efter ett tag räknar jag även med att kunna införa "The Big Five" i min etta och köpa en tropikhjälm.

Tyvärr går det inte så bra hittills. Lyckas alltid döda mina växter inom 2-4 veckor efter inköp. Jag har helt enkelt svarta fingrar till min stora besvikelse. (Så om Emma inte vill döda sin flock kan hon alltid köpa flygbiljetter med destination Stockholm till dem så får de bo hos mig. Jag behöver tillskottet. Men förmodligen slutar det med att jag inom 2-4 veckor ofrivilligt gjort hennes 'dirty work'.)

4 comments:

Anonymous said...

Jag bet ihop igår och tog i med hårdhandskarna.

Pixie said...

skrek de?

Anonymous said...

Benjaminfikusarna hade nån slags vit klibbig vätska i sig. Jag klippte av dem för att ha i vas. Blod! Blod! tänkte jag. Jag tänkte också; Nu skriker dom.

Pixie said...

Idag ryckte jag bladet av en gummiplanta för jag ville se det klibbiga "blodet". Och det var skitfränt. Den blödde klister! Växt-diskikering. Det gick knappt att tvätta bort från händerna sen. Helt märkligt.