Saturday, August 04, 2007

Le hybris de Pride



Elton har drabbats av den fruktade Pridehybrisen, även kallad hbt-febern, som manifesterar sig i ett flamboyant storhetsvansinne. Nej, allt du önskar kan du INTE få. Den gamla glasögonormen vill alltså stänga av internet under fem år (hahahaha!) som "ett gigantiskt experiment" då han anser att internet har en negativ inverkan på kreativitet.

... ELLER.... istället, som ett gigantiskt experiment,
kan vi frysa ner Sir Elton John i fem år då jag starkt misstänker att det är han som är källan till den negativa inverkan på allt levande.

5 comments:

Anonymous said...

Haha vilken dåre. Dock jag jag tycka att han har en poäng i "Gå ut på gatorna och protestera istället för att sitta hemma och blogga!".

Pixie said...

Haha du har helt rätt! Nu ska jag trycka upp pamfletter av propagandistisk karaktär och gå ut på stan med insamlingslistor för att försöka få Sir Elton nedfryst innan jul.

Marx said...
This comment has been removed by the author.
Marx said...

Råkar du veta var man stänger av en Elton John? Jag har provat att peta honom på hans dvärgformade mage men utan resultat.
Någon sa något om att vrida nacken ett varv tills det knycker till, kan det stämma?

Pixie said...

Jag vet inte vad du talar om. Vad antyder du? Det var inte jag som sa det. Definitivt inte jag.