Tuesday, August 07, 2007

Så naivt



Där det finns djur finns det även djur....
Hare = spindel.
Och det finns inte en hare i världen som kan lindra den ångest jag känner när en spindel kränker min hemfrid! Spindlar är f.ö. ångest i fysisk form. Ödets nyck är också att de spindlar som hemsöker mig är inga vanliga stora harskrakspindlar utan feta, gigantiska as som ställer sig på bakbenen, väser och visar gaddarna when provocerade.

Tog mod till mig att infoga bild till inlägget, men detta innebär ju att för att slippa återuppleva traumat måste jag undvika min egen blogg ett par dagar.

2 comments:

Anonymous said...

Jag vet! Då jag gjorde spindelterapin använde hon bilder. Inte att förakta. Jag har en vän med hajfobi. Då han köper TV-bilagan måste han först bläddra igenom den försiktikt försiktikt för att se; jaha, på sidan 32 var hajbilden vid ett animal planet-program. Sen hoppar han över sid. 32.

hatcho said...

"undvika min egen blogg" - KUL! Idag har jag haft kul länge, för jag har kollat en blogg, där hon bl.a. listat sina hatobjekt Vol 1--vol 8. Många lika roliga kommentarer! Men man behöver ett par timmar på sig. Och man ler ... Adressen: http://mskeepyourdistance.blogspot.com