Tuesday, March 27, 2007

Amalfi Amore




Capri, min lilla ö, min stora kärlek, vi ses igen!
Idag bokade vi en resa till Amalfikusten, en lägenhet i Sorrento, och bilderna säger allt... Det är en saga!
På väg ut mot Capri måste man hoppa i sin allra bästa mytomspunnen-fyrtiotals-filmstjärne-gestalt. Jag har kvar den lilla röd-vita scarfen jag köpte förra resan ut. Vilket skall matchas med ett par stora solglasögon. Det är allt man måste packa. I'm in love. Terassen där vi ska bo vätter mot Vesuvius.
Vakna till utsikten mot en vulkan. Det är lyx.

"Det var på Capri vi mötte varandra
jag minns det än som det vore i går
då bland mimosor jag såg henne vandra
i Italiens blommande vår."
(Den gamla slagdängan från 1934)

Det ska vältras hämningslöst i god mat och gott vin...
Lycklig.





No comments: