Thursday, March 15, 2007

I'm a creep, I'm a weirdo

Aight Emma, it's on - här är sex (ett lagomt urval) underliga saker med mig:

1. Jag har aldrig sett filmen 'Deliverence' aka 'Den Sista Färden', och förstår följaktligen inte referensen "squeal like a pig" eller när folk börjar nynna banjoslingan "didididudidudidudu", vilket ALLTID får en omedelbar respons av "hahaha, jag vet preciiiis!" av ALLA människor på jorden - utom jag då. Dessutom är jag desperat besluten att inte få reda på detta spännande kapitel i filmen då jag verkligen vill se den så jag förbjuder alla dessa uppspelta reaktioner så fort de uppstår...

2. När jag var 15 år tyckte jag varken om hamburgare eller chips. Jag brukade köpa något som kallades skinkburgare (=hamburgerbröd med tunt skivad skinka i, som en varm macka egentligen) som bara fanns på Big Burger i Stockholm. Så det blev inte så ofta. Jag bodde i Umeå.

3. Jag har fobi mot saker som är riktade mot mig. Typ smörkniven i smörasken. Jag måste vrida asken i en vinkel som gör att kniven inte riktas mot mig. Har med peta-ut-ögon-skräck att göra. Jag vet, långsökt, men jag klarar verkligen inte av det.

4. Jag har blivit fotograferad av en prins. Han förstorade fotot till A3 och gav det sedan till mig i present. Detta som tack för att jag arbetade i hans privata palats. Plats: Rom, Italien.

5. Jag reagerar motsatt. Kroppsspråk och det jag säger är raka motsatsen. T.ex om jag är glad låter jag ledsen i tonval och ser bekymrad ut och använder mig av dubbeltydiga uttryck som "usch, va roligt". Fråga inte. Jag vet inte.

6. Jag har bott fyra år i norra Finland utan en enda släkting där! Två av dessa arbetslös med en sammanlagd inkomst på 3500:-/mån. FRIVILLIGT.

Jag har antagit denna utmaning med risk att framstå som ett helt loony (särskilt på sista punkten). Dessutom är det out there i internet-mörkret nu och arkiverat för alltid. Eller som tvillingarna i Kubricks 'The Shining' skulle ha uttryckt det: "forever and ever and ever..."

Jag känner inte så många bloggare, mina vänner är ett analogt släkte, men jag utmanar MultitudeMarx och Silas! Handsken är officiellt kastad!

No comments: