Tuesday, May 29, 2007

Dawson, jag förstår...



Jag skulle också fälla krokodiltårar i en amerikansk TV-serie om jag hade vattenskalle.

Fotnot: Fysiska abnormaliteter och oegentligheter överlag är fruktansvärt obekväma. En fullt legitim orsak att överge sina nära och kära över vill jag påstå. Ytligt javisst. Precis som kroppen. Yta. Nej, det är inte smickrande att erkänna. Men jag kan trösta er med att jag tycker att min egen kropps kroppligheter är minst lika obehagliga. Inte på ett prissigt "jag är så fet och äcklig"-sätt utan ett "vad läskigt det är med tio tentakelliknande utväxter=fingrar"-sätt. Ja, kroppen överhuvudtaget är ett vandrande pulserande biologiskt misslyckande. Var är hightechen? Var är chipet? Varför blöder jag? Jag borde läka som roboten i Terminator 2. Vissa känner sig som en pojke i en flickas kropp och viseversa. Jag känner mig som litteratur trapped i en entrecôte.

4 comments:

stella sweden said...

inte för att man kan hjälpa hur man ser ut...men såg jag ut så skulle även jag fälla en himla massa tårar...(eller är bilden fejkad?)

Pixie said...

nej, han ser verkligen verkligen ut sådär. men hans tårar är av äkta silikon.

Anonymous said...

lever han än?

Pixie said...

jag är rädd för det...