Wednesday, May 09, 2007

Fantasilös hjärna



Inatt drömde jag att jag blev kär i en 15-årig pojke, vilket skulle kunna varit ett problem med tanke på ålderskillnaden men icket - jag kunde nämligen resa i tiden. *Vips!* så var jag i framtiden och pojken var 5 år äldre. Problemet löst! Det här hade ju kunnat vara en intressant och originell dröm om min ovilja att bli vuxen och ta ansvar etc., om det inte vore för det faktum att den är en total rip-off. Tidigare på dagen hade jag nämligen sett filmen 'Notes on a scandal' (jepp, om en skolfröken som har en loveaffair med en elev) och TV-serien 'Heroes' (du gissade rätt - killen kan resa i tiden). Och jag som trodde att när man var sjuk hade man hypnotiska feberdrömmar av den typ som man ser filmindianer framkalla i små svetthyddor t.ex. för Brandon och Dylan i ett avnitt av 'Beverly Hills'. Vägvisande drömmar av stor symbolik och djup mening. Istället får man ett kvitto på att man har en tom, lättpåverkad och fantasilös hjärna.

No comments: